De kleine dingen waarderen

Je moet de kleine dingen waarderen, word dat ook wel eens tegen jullie gezegd? Vroeger had ik altijd zo iets van jaaa jaaa zeur niet zo, wat valt er te waarderen… Ik zag eigenlijk alles als vanzelfsprekend. Best slecht als ik er nu zo over nadenk, want het leven is helemaal niet vanzelfsprekend. Het leven is wat jij er van maakt en om volop van het leven te kunnen gaan genieten moet je eerst bewust worden van het gene wat je om je heen hebt, al die mooie kleine dingen dus… Sja nou als je mij dit vorige week had verteld had ik je vierkant uitlachen, al mijn mooie “kleine dingen” gaan dus kapot. Letterlijk!

Neem bijvoorbeeld mijn blender, ik heb echt een geweldig hak/prak/mix blender ding van Phillips de Hr7775. Eens in de zoveel tijd (bijna dagelijks) loop ik mezelf weer eens voorbij, ik probeer dan altijd nog even naar mezelf te zwaaien maar helaas door de hoge snelheid is dit echt niet mogelijk. Het vervelende aan het zijn wie ik ben is dat ik werkelijk alles kapot maak, ik ben echt zuinig op mijn spullen (heus wel!) Helaas is dit niet waar, anders was mij dit nooit overkomen. Het leek alsof ik in een horrorfilm terecht was gekomen en het stopte maar niet en het ging maar door… Ik kan het mij nog herinneren als de dag van gisteren.

Het was in de avond, ik riep naar boven naar mijn vriend tevens mijn smoothie-proever, om te vragen of hij zin had aan een smoothie. Helemaal druk en enthousiast ging ik aan de slag, BAM! Daar kuste mijn blender de vloer, aangezien ik wel vaker iets uit mijn handen laat vallen was ik niet bepaald onder de indruk. Zo druk dat ik was zag ik niet dat er een stukje uit mijn draaischijf was gebroken.. Toen ik netjes mijn blenderkan had vast geklikt maakte hij een vreselijk geluid. KRRRRGGGHHH, oh nee toch, dit was het geluid wat zelfs boven te horen was. Mijn blender was officieel overleden, het bevroren fruit kon hij helaas niet meer aan.

Aangezien mijn apparaat nog al wat geld had kost besloot ik op internet te gaan zoeken naar een nieuwe blenderkan, je schrikt hoe duur die dingen zijn! Gelukkig ben ik een ervaren internetshopper (al zeg ik het zelf) en vond al gauw een betaalbare blenderkan, helaas kreeg ik hem zo binnen als op de foto.

IMG_0443

Hier had ik helemaal niets aan, ik moest juist net dat kleine dingetje hebben waar de messen aanzaten, een draaischijf zoals op de andere foto. Ik had weer eens niet goed gekeken, dus ik opzoek naar de draaischijf, besteld en drie dagen later had ik hem in huis.

IMG_0444563762_258856067580318_309072341_n

Toen ik uiteindelijk mijn draaischijf binnen had, begreep ik wat men bedoelde met de kleine dingen waarderen. Je moet dit gewoon echt letterlijk nemen (haha!) mijn geluk kon niet meer op. Ik heb nog nooit zo vrolijk de deur open gedaan voor de postbezorger, zelfs de postbezorger wist niet wat hem overkwam (het was nog net geen Zalando reclame). Ik waardeer mijn draaischijf zo erg dat ik er nu echt wel even heel zuinig op ben, al is het maar voor even.

4 thoughts on “De kleine dingen waarderen

  1. Lieve Manon!

    Ik heb al je berichten tot nu toe gelezen, ik moet zeggen I’m impressed! Je hebt het onwijs leuk in elkaar gezet, hele handige info!
    Ik denk dat ik ook maar eens een smoothie moet proberen hihi :)
    Ik wens je heel veel succes en ik hoop dat je veel lezers krijgt :)

    Veel liefs, Lisa

  2. hey manon, wat verwoordt je het leuk allemaal! en idd, je recepten zetten aan tot nieuwsgierigheid naar je smoothies! tijd om ook aan de slag te gaan! ga zo door, erg leuk!

    • He Joyce, Ruud vertelde al aan Tim dat jij ook erg enthousiast te spreken was over de smoothies. Super leuk! Ook voor jou ga vooral zo door, spreek je snel :)

Geef een reactie

