Shrek (groene) Smoothie

Groene smoothies.. Ik vind ze heerlijk! Nu begrijp ik heel goed dat als je er nog nooit van gehoord hebt en iemand bied je een groene smoothie aan dat je dan vol walging naar het glas zit te kijken en dat er dan van alles door je hoofd gaat spoken. Geen paniek, zelfs na 1 slok blijf je leven, je zult zelfs versteld staan door de smaak. De smaak is echt alles behalve groen. Trek je stoute schoenen aan, lees deze blog en probeer het een keertje uit.
Wat is een groene smoothie?
Eigenlijk is het heel simpel, een groene smoothie is een fruit smoothie met groene bladgroente erdoorheen wat bestaat uit water, groente en fruit. Deze verhouding ligt meestal tussen de 60% fruit en 40% (blad)groente, waardoor het zoetige van de fruit al gauw overheerst. Wat ik zo geweldig vind aan de groene smoothie is dat je door het innemen daarvan op een zeer gemakkelijke manier veel meer vezels en mineralen binnenkrijgt, want zeg nou zelf, eet jij elke dag voldoende groente?
Ooohh trouwens.. Wat ook zeker niet onbelangrijk is.. Groene smoothies drinken is gewoon hot! Met enkele groene smoothies per dag ga je jezelf al gauw energieker voelen, het bevordert je stoelgang, je huid knapt op, je haren en nagels groeien sneller en doordat je de smoothies drinkt als tussendoortje heb je helemaal geen zin meer om te snoepen. Nu kan je nog veel meer voordelen op internet vinden, ik weet het, maar wat ik hier nu heb opgenoemd is hoe ik het persoonlijk heb ervaren. Of al die andere voordelen waar zijn? Tsja ik weet het niet, ieder lichaam werkt anders, gezond zijn de groene smoothies in ieder geval wel.
Hoe maak je een groene smoothie
Je weet nu dat je voor het maken van een groene smoothie, water, fruit en groente nodig hebt. Ook is een blender of staafmixer erg handig. Je vult je blender (het liefst een groot formaat) met 100 a 200 gram bladgroente en je vult je kan met water net tot de groente onder water staat. Nu blend ik eerst altijd de groente, niet iedereen doet dit maar ik vind het persoonlijk makkelijker omdat je daardoor meer ruimte in je blenderkan krijgt. Nadat je de groente hebt geblendt voeg je er om te beginnen 2 a 3 stuk fruit aan toe, maal het fijn met de blender en tadaaa daar  is je groene smoothie.
 
IMG_0003
 
Maak jij wel eens een groene smoothie en heb je een favoriete recept?
Geef een reactie

