Kokos Bramen Smoothie

In mijn smoothies gebruik ik nooit zuivel, ik ben van mening dat zuivel niet bedoeld is voor volwassenen mensen. Niet dat dit mijn enige reden is waardoor ik het niet gebruik, ook krijg ik last van hevige acne en past het niet in mijn Endometriose dieet waar ik mij zoveel mogelijk aan wil houden. Dit houd nu niet in dat ik mensen raar aankijk als ze wel zuivel innemen, ik heb het zelf ook jaren gedaan hier word je tenslotte mee opgevoed. Voor de wel zuivel drinkers zet ik bij de ingrediënten erbij hoe je bijvoorbeeld in dit geval de kokos kan vervangen voor zuivel.
Want ik vind wel dat smoothies voor iedereen te drinken moet zijn.

Kokos Bramen Smoothie

100 ml kokosmelk
50 gr bevroren bramen
1 banaan
Water

Doe alles in de blender en blend! :)

IMG_0490
De hoeveelheid water heb ik opengelaten, dit omdat ik water toevoeg om te zorgen dat mijn smoothie niet mega dik word. Met kokosmelk is dit gauw het geval.
De kokosmelk kan je gewoon vervangen voor een ander soort melk of yoghurt, begin met 150 a 200 ml en kijk hoeveel je daarna nodig hebt.

Geef een reactie

