Kokos Fan?

Je moet er van houden, ik hou er zeker van. Ik vind de smaak van kokos echt om te genieten, terwijl andere al over hun nek gaan als ze alleen de geur al ruiken. Zonde! Want kokos heeft gezonde voordelen voor je lichaam.

  • Kokos is enorm gezond, laat dat duidelijk zijn
  • Kokos is hoog in vitamines, mineralen en antioxidanten
  • Kokos is rijk aan vezels, wat weer goed is voor de darmverwerking en stimuleren een verzadigd gevoel
  • Kokos is ontstekingsremmend, antibacterieel en antiviraal
  • Kokos is goed voor de cholestrol
  • Kokos stimuleert de opname van voedingsstoffen
  • Nu zeggen ze dat kokosolie de degeneratie (veroudering) vermindert, of dit zo is zal moeten blijken

Kokosolie, kokosvet, kokosboter zijn gewoon hetzelfde. Verhit het en je krijgt olie, niet te moeilijk denken.

Nu heb ik vandaag een smoothie gemaakt waarbij de kokos niet mega overheerst maar zeker wel aanwezig is (?) mocht je hier dus niet van houden dan is dit geen aanrader. Of misschien wel, nu je de voordelen van kokos weet.
Is je tweede excuus straks om deze smoothie niet te proberen de havermout? Niet doen! Ik heb dit amper erdoorheen geproefd. Over de voordelen hiervan zal ik het nog eens overgaan hebben.
Laat de havermout anders weg, of gebruik eerst 1 koffielepel. Enjoy!

Kersen met geraspte kokos en havermout

100 gr kersen, ik heb bevroren kersen gebruikt
3 koffieschepjes havermout
1 appel met schil, ik gebruikte Pink Lady
Water, hoeveelheid zelf bepalen
Topping: 1 volle theelepel geraspte kokos

Zoals je op de foto hieronder kunt zien heb ik alles bij elkaar in de blender gedaan, blend net zolang door totdat de havermout goed fijn gemalen is. Schenk het in een glas, 1 theelepel geraspte kokos eroverheen en klaar ben je.

IMG_0519IMG_0516

Of deze smoothie lekker is met een ander soort melk weet ik niet, wie durft het te proberen?

4 thoughts on “Kokos Fan?

Geef een reactie

