Mooie Zon-Dag

De Zondag, als het aan mij ligt de mooiste dag van de week, nu helemaal want het zonnetje schijnt heerlijk naar binnen. Dit is een dag dat ik alles op mijn gemakje doe, ik ben dan ook echt een grote voorstander van de zondag-rustdag. Of eigenlijk de zondag-ik-doe-lekker-wat-ik-zelf-wil-op-mijn-gemakkie-dag.

Voor deze mooie zondag heb ik een groene smoothie gemaakt om de dag goed mee te beginnen, het geeft mij echt een boost en het geeft mij het gevoel dat ik weer super gezond ben begonnen deze dag :) Wat ook nog eens zo is.

Groene Smoothie Andijvie
150 gr Andijvie
Handje walnoten (fijn gemalen)
1 appel (pink lady)
1 banaan
60 gr (bevroren) mango
2 grote volle glazen water

Zoals ik in mijn vorige blog al aangaf blend ik eerst de andijvie, ik heb bij de andijvie 2 grote volle glazen water toegevoegd. Op het moment dat mijn blender aanstaat maal ik de walnoten fijn met een koffiemolen, als dit klaar is kan je de blender uit doen en alle ingrediënten, dus de: banaan, appel, mango en de fijn gemalen walnoten erbij toevoegen. Zet je blender weer aan voor ongeveer 60 sec. op volle toeren. Dit zorgt ervoor dat alles goed fijn gemalen word, als het goed is heb je nu een lichte groene smoothie. Geniet ervan!
fotofoto-1

2 thoughts on “Mooie Zon-Dag

  1. Hallo Manon,
    Sinds kort heb ik de groene smoothie ontdekt en drink nu ook elke dag smoothies. Jammer dat ik dat niet eerder heb gedaan!
    Dank voor de tip om walnoten door de koffiemolen te halen. Zo komt mijn oude koffiemolen toch nog van pas.
    Robert

    • Hoi Robert, wat leuk om te lezen. Succes met je koffiemolen, het is een makkelijke goedkope manier om je noten/kruiden te maken :)

      Groetjes Manon

Geef een reactie

