Avocado liefde

Volgens mij kwam ik vorig jaar voor het eerst met de avocado in aanraking, we stonden oog in oog tegenover elkaar in de super markt. Toevallig (jaja heel toevallig, ik hoor het je denken) had ik een dag daarvoor een artikel gelezen over de avocado, geen moment getwijfeld, dit exemplaar ging met mij mee naar huis. Ik moet zeggen dat ik in het begin de smaak erg tegen vond vallen (een beetje saai), ik denk dat ik met mijn hoofd meer bij de smaak van een peer zat. Wat niet eens zo heel vreemd was/is, want de avocado word ook wel de avocaatpeer genoemd. Tja?!

Avocado’s bestaan voor zo’n 20-30 % uit plantaardige onverzadigde vetten (de goede vetten dus, geen paniek). Ook bevatten ze een grote hoeveelheid vitamines en mineralen: vitamine A (goed voor huid, haar, botten en immuunsysteem), vitamine B1, B2, B6, vitamine C (goed voor de weerstand), vitamine E, ijzer, eiwitten en kalium. Avocado’s zijn rijk aan omega-3.

Ik heb het smoothie recept wat overal op internet te vinden is aangepast naar mijn smaak, gewoon omdat het kan en ik het dan veel lekkerder en (soms) gezonder vind. :) Mijn liefde voor avocado’s is vandaag weer gegroeid..
Ooooooohhhh wat was dit om te smullen zeg. Hmmmmm <3 Enjoy!

Avocado liefde  (2 grote glazen)

1 avocado, geschild, ontpitIMG_0683
1 peer, geschild

200 ml kokosmelk
100 ml water
100 gr aardbeien (bevroren)
1 tl honing (koud geslingerd)

Je begint met het schillen van de avocado en de peer, ik gebruikt altijd een dunschiller, dit omdat ik niet overweg kan met schilmesjes. Levensgevaarlijk zijn die die dingen als je het mij vraagt. Snijd vervolgens de avocado en de peer in kleine stukjes en voeg ze samen met de 100 ml kokosmelk in de blender. Blend net zolang total je een romige egale groene smurrie krijgt, dan zit je goed. Zet je blender uit en verdeel dit over 2 glazen. De honing erbij vond ik echt een must!

Maak daarna je blender schoon, (of niet, aan jou de keus) doe er de overige ingredienten in, dus de 100 ml kokosmelk, 100 ml water, 100 gr aardbeien en 1 tl honing en blend weer net zolang totdat alles egaal word. Schenk dit over de avocado/peer en je hebt een overheerlijk 2 kleuren smoothie.

  • Vervang de 100 ml water voor melk en de 200 ml kokosmelk voor yoghurt.
Geef een reactie

