Banaan-havermout smoothie met amandelen

Oeh ja hoor! Dit is een prima ontbijt, ik zit nu tevreden achter mijn computer met een machtige smoothie, van deze smoothie raak je goed gevuld. Ideaal voor mensen die net als mij bijna tot geen brood eten en/of sochtends geen brood door hun keel kunnen krijgen.

Een paar weken geleden stuurde een vriendin mij een smoothie recept wat ze had zien staan in een blad. Bij deze smoothie waren amandelen toegevoegd en dat wou ik altijd nog eens proberen.

Het originele recept gaat als volgt:

Snelle banaan-havermout smoothie met amandelen
2 Bananen
80 ml Griekse yoghurt
120 gr havermout
80 gr amandelen
500 gr ijsblokjes

Doe alles samen in de blender en meng op hoge snelheid gedurende 30 seconde.

  • Ik heb dit recept nooit geprobeerd, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden?

Amandelen zijn net als walnoten erg calorierijk, eet ze dus met mate. Ook voor de amandelen geld aan 1 handje per dag heb je meer dan genoeg om gezond op gewicht te blijven.

Mijn recept, goed voor 2 normale glazen:IMG_0700
2 kleine bananen
30 gr havermout
60 gr amandelen
200 ml kokosmelk
100 ml water
Handje ijsblokjes

Snijd de bananen in stukjes en doe deze in de blender samen met de havermout, amandelen, kokosmelk en de water. Ik heb de amandelen IMG_0701eerst fijn gemalen met de koffiemolen, dit hoeft niet maar is wel makkelijker (vind ik). Zet de blender aan en laat even een paar tellen draaien, zet je blender uit. Voeg erbij een handje ijsblokjes, zet de blender aan en meng op hoge snelheid gedurende 30 seconde. Geniet van je heerlijke ontbijt.

  • Drink deze smoothie erg langzaam, het liefst met een lepel. Eet je met een lepel, doe je smoothie dan in een schaaltje.
  • Enjoy!
2 thoughts on “Banaan-havermout smoothie met amandelen

Geef een reactie

