Warme appeltjes ontbijt

Ik ben echt dol op warme appeltjes vroeg in de ochtend. Toch is het alleen eten van warme appeltjes met een flinke schep kaneel erg saai, of eigenlijk het word erg saai. Tijd dus om de warme appeltjes een beetje op te vrolijken :)

Voor dit recept heb je nodig

– Bakblik (ik gebruik een brownie blik van de Action)
– Steelpannetje
– (Plastic) mengkom
– Klopper (uhm heet dat zo?)

– Schilmesje
– Oven

Ingrediënten 

  • 4 Appels (zoet of halfzoet)
  • Kaneel
  • Boter (plantaardig)
  • 125 gr Amandelmeel
  • 2 el Kokosolie
  • 2 el Honing (koud geslingerde)

Laat je oven alvast warm worden op 170 graden. Schil de appels en snijd deze ik kleine blokjes en leg ze vervolgens in de ingevette bakblik.
IMG_1006Strooi over de appels een flinke laag kaneel naar wens.
IMG_1005
Haal je steelpannetje erbij en zet deze op het vuur, doe hier de kokosvet in en laat het smelten tot kokosolie :)

Pak je (plastic) mengkom en doe daar de amandelmeel, kokosolie en de honing in en klop alles tot kruimel. Strooi de kruimels over de appels. Zoals je ziet op de foto heb ik de kruimel er letterlijk overheen gestrooid.
IMG_1004
Zet het in de oven voor 30 minuten, houd je Appel Kruimel goed in de gaten. Laat het mooi goudbruin worden, niet zwart :)
IMG_1003
Enjoy! :)

2 thoughts on “Warme appeltjes ontbijt

  1. Nou Manon, ik ben hem nu aan het maken met ananas (die moest op) dus ik ben benieuwd! Lijkt me ook een heerlijk toetje namelijk!
    Grtjs Miryam

Geef een reactie

