Smoothie tarwegras, maar wat is tarwegras?

Tarwegras is een ware gezondheidsbooster, een complete bron van natuurlijke vitaminen en plantaardige eiwitten die een extreem goede invloed heeft op onze gezondheid. Het heeft een sterk ontgiftende werking en geeft je lichaam een grondige schoonmaakbeurt.

Ik ben dit jaar voor het eerst met tarwegras begonnen, het resultaat mag er zeker zijn. Ik heb geen last meer van een opgezette buik, je zit lang vol, ik voel mij eigen fitter en mijn plekjes op mijn huid verdwijnen steeds meer (eindelijk!). Natuurlijk is dit een combinatie van al het gezonde, maar tarwegras geeft mij net het beetje extra’s wat ik nodig heb. Ik ben verkocht! Jij ook?

Maar wat is nou eigenlijk tarwegras?
Tarwegras is een jong plantje dat later uitgroeit tot tarwe. Tot die tijd is tarwegras een frisgroen en grassig plantje. In deze periode van het leven zit het boordevol vitamines, mineralen en enzymen. Precies die stoffen die het menselijk lichaam nodig heeft om goed te functioneren.

Doordat er zoveel voedingsstoffen in tarwegras zitten kan ik je tarwegras zeker aanbevelen. Tarwegras zorg voor een langere tijd een voldaan gevoel, handig voor als je wilt afvallen, maar ook bij het op gewicht blijven. Eén portie tarwegras poeder staat gelijk aan meer dan 5 stuks rauw, biologisch groenten en fruit.

Gluten allergie en tarwegras?
Mijn lichaam kan echt niet over tarwe, maar tarwegras geeft geen problemen. Tarwe allergieën zijn meestal een reactie op de gluten in de tarwekorrels. Tarwegras is een groente, gesneden voordat de tarwe plant het graan vormt. Hoogst waarschijnlijk kun je gewoon tarwegras eten zonder er last van te hebben.
Bij twijfel? Overleg met je arts of voedingsdeskundige.

Smoothie tarwegras (2 pers.)tarwegras-poeder
250 ml amandelmelk
100 ml water
2 tl chia zaadjes
1 tl spirulina
2 tl tarwegras
1 avocado
1 banaan
Handje vol (bevroren) aardbeien

Het mag ook een halve avocado zijn, hier zou ik persoonlijk eerder voor gaan deze smoothie was namelijk echt mega dik! Ik had geen amandelmelk meer over vandaar dat ik er water bij had gedaan. De bedoeling was om 1 smoothie te maken, dit is dus mislukt :)

Doe alles in je blender, behalve de bevroren aardbeien. Bevroren aardbeien doe ik altijd als laatst, dit omdat de aardbeien bij mij zo goed bevroren zijn dat mijn blender dit niet grappig vind en dus een wat vloeistof nodig heeft. Zet je blender aan op volle toeren voor ongeveer 1 a 2 minuten, ik hou dit een beetje ruim aan niet iedere blender is het zelfde.

Gebruik voor deze smoothie het liefst een lepel, zodat je lichaam rustig alle voedingsstoffen tot zich kan opnemen. Enjoy! :)

IMG_1243

 

4 thoughts on “Smoothie tarwegras, maar wat is tarwegras?

  1. Hoe smaakte dit? ik heb hier een pot tarwegraspoeder staan met het voornemen elke dag een shotje te nemen. Ik vind het zo ontzettend goor dat ik dit eigenlijk niet meer doe. Proeft de hele smoothie naar tarwegraspoeder of overheersen andere smaken?

    (Oh, en superleuk blog trouwens! Heb ‘m meteen in mijn favorieten gezet!)

    • Hoi Rosanne, bedankt voor je complimenten.

      Ik vind tarwegras ook echt niet lekker. Dat sommige mensen hier shotjes van kunnen drinken is echt wel knap! Haha.

      Deze smoothie proeft wel erg groen, ik denk persoonlijk niet dat je deze lekker gaat vinden. Wat je ook kan proberen is om 1 tl tarwegras te proberen in deze smoothie en de spirulina weg te laten.

      Bij het gebruik van volle 1 tl tarwegras in je smoothie proef je vaak echt niets van. Succes! :)

      Groetjes Manon

  2. Toch vind ik het poeder minder lekker dan het verse sap. En er is ook makkelijk aan te komen hoor. Ik haal het bij The Green Man Holland, die zitten in Noorden. Je kunt het afhalen of laten bezorgen. Ik meng het trouwens wel met appelsap, diksap of doe het door een groente-shake.

Geef een reactie

